טיפול תזונתי בדלקת מפרקים – 12 המאכלים שיש להמנע במצב של כאבים ודלקת מפרקים

התפרסם ב דלקות וכאבי פרקים | 0

12 המאכלים שיש להמנע במצב של דלקת מפרקים

דלקת מפרקים היא צורה שכיחה של הפרעה שמערבת דלקת של מפרק אחד או יותר. ישנם מעל 100 סוגים של דלקות מפרקים. הצורה השכיחה ביותר היא דלקת מפרקים ניוונית, אחרי טראומה למפרקים, זיהום במפרק, או הזדקנות. צורות אחרות של דלקת מפרקים הן דלקת מפרקים שגרונית, דלקת מפרקים פסוריאטית ומחלות חיסון עצמיות. דלקת מפרקים זיהומית נוצרת ע"י זיהום במפרק.

התלונה העיקרית של אנשים הסובלים מדלקת מפרקים היא כאב במפרק. הכאב לרוב קבוע ויכול להימצא במפרק הפגוע. הכאב שבדלקת המפרקים נגרם מהדלקת שמסביב למפרק, מנזק למפרק כתוצאה ממחלה, בליה ומתיחות יומיומיות, ובמפרקי השרירים הוא נגרם כתוצאה מתזוזה של כוח כנד עייפות, מפרקים כואבים וקשיות.

 

סימנים וסימפטומים

הכאב, שמשתנה בחוזקתו, הוא סימפטום שכיח בכמעט כל הסוגים של דלקת המפרקים. סימפטומים נוספים כוללים נפיחות, קשיות וכאב מסביב למפרק. דלקת מפרקים שגרונית או זאבת עלולים להשפיע על איברים נוספים בגוף, והם מובילים לסימפטומים נוספים ומגוונים.

 

הסימפטומים יכולים לכלול:

חוסר היכולת להשתמש בזרוע או ברגל

קשיות חמורה יותר בבוקר או לאחר פעולה

חולשה ועייפות

אובדן משקל

הפרעות שינה

כאבי שרירים

רגישות

קושי בתזוזה של המפרק

חולשה בשרירים

אובדן גמישות

ירידה בקיבולת האירובית

מאכלים שיש להימנע מהם

 

1. הפחיתו ב-AGEs

הכוונה בAGE היא לא לגיל שלכם. (Advanced glycation end product AGE ) הוא רעלן שנוצר בעת חימום אוכל, צלייתו, טיגונו או פסטורו. הAGE מזיק לחלבונים מסוימים בגוף, והגוף מנסה להפריד את הAGE מהציטוקינים, שהם ה"שליחים" של הדלקת.

 

2. מוצרי חלב

מוצרי חלב תורמים לכאב דלקת המפרקים בגלל סוגי החלבונים שהם מכילים. לפי ועדת הרופאים לרפואה אחראית (PCRM), עבור אנשים מסוימים, החלבונים הללו עלולים לגרות את הרקמות מסביב למפרקים. חלק מהאנשים שיש להם כאב במפרקים עוברים בהצלחה לדיאטה טבעונית ללא מוצרים מהחי.

מה שאתם יכולים לעשות: במקום לקבל חלבונים מבשר ומוצרי חלב, ניתן לקבל חלבון מהצומח מתרד, אגוזים או סויה, טופו, שעועית, עדשים וקינואה.

 

3. חומרים משמרים ומלח

מלח, לא טוב לדלקות פרקים

מומלץ שתדעו מה יש באוכל שלכם. הרבה מאכלים מכילים יותר מדי מלח וחומרים משמרים שמאריכים את חיי המוצר. עבור חלק מהאנשים, אכילה מופרזת של מלח יכולה להוביל לדלקת במפרקים. מומלץ לנסות להפחית את צריכת המלח כמה שניתן.

 

4. שמן תירס

שמן תירס- למרות שהמטעמים מספקים את בלוטות הטעם שלכם, הם יכולים ליצור דלקת

הרבה חטיפים ומאפים מכילים שמן תירס או שמנים אחרים עשירים בחומצות אומגה-6 שמנות. למרות שהמטעמים מספקים את בלוטות הטעם שלכם, הם יכולים ליצור דלקת. כמה מחקרים חקרו את השפעת שיכוך הכאבים של חומצות אומגה-3 שמנות עבור אנשים עם דלקת מפרקים שגרונית ומצאו ששמן דגים, שכולל חומצות אומגה-3 שמנות, יכול לעזור בשיכוך כאבי מפרקים.

 

5. בשר אדום

אם יש לכם דלקת מפרקים, מומלץ להימנע מאכילה של כמות גדולה של בשר אדום.

אם יש לכם דלקת מפרקים, מומלץ להימנע מאכילה של כמות גדולה של בשר אדום. סיבה אחת להימנע מבשר אדום ומוצרים מעובדים היא שהם מכילים כמויות גדולות של חומצת אומגה-6 שמנות שנקראת חומצה ארכידונית, שמחמירה את הכאב ואת הדלקת. בשר אדום כולל גם כימיקלים כמו ניטריט ופורין שעלולים לגרום לכאב ונפיחות במפרקים.

 

6. סוכר מלאכותי

סוכר עשיר בקלוריות עלול לגרום לעלייה במשקל, שיוצר לחץ נוסף על המפרקים ומגביר את הכאב

רמות גבוהות של צריכת סוכר עלולים ליצור עלייה ביצירה של AGE בגוף שגורמים לדלקת. סוכר עשיר בקלוריות עלול לגרום לעלייה במשקל, שיוצר לחץ נוסף על המפרקים ומגביר את הכאב. מומלץ להימנע ממשקאות ממותקים כמו משקאות קלים, משקאות פרי ודגני בוקר עתירי סוכר. מומלץ להימנע גם מעוגות, ממתקים וחטיפים עתירי סוכר. מומלץ להשתמש בממתיקים טבעיים במקום מלאכותיים, כמו דבש, סטיביה ודבשה.

 

7. ביצים

צריכה קבועה של ביצים עלולה להוביל לכאב ונפיחות במפרקים

צריכה קבועה של ביצים עלולה להוביל לכאב ונפיחות במפרקים. החלמון בביצה מכיל חומצה ארכידונית שמגבירה את הדלקות בגוף. בביצה קיים שומן רווי שתורם גם הוא לדלקות ולכאב. מומלץ לאכול חביתה מהחלבון בלבד, ולהימנע מצריכה של החלמון.

 

8. אוכל מטוגן

אוכל מטוגן מזיק לא רק ללב, אלא גם למפרקים

אוכל מטוגן מזיק לא רק ללב, אלא גם למפרקים. האוכל המטוגן סופג אומגה-6 מהשמן. למרות שאומגה-6 טוב עבור הבריאות הכללית של הגוף, צריכה מופרזת יכולה להוביל להפרשת אנזימים בגוף שיוצרים דלקת. זה לא אומר שאתם צריכים להפסיק לצרוך אוכל מטוגן. עם זאת, מומלץ להגביל את הצריכה של אוכל מטוגן לכמות סבירה.

 

9. מלח שולחן

ניתן להפחית את הסיכון לשברים ודלדול עצם ע"י הגבלה של צריכת מלח שולחן (שמפחיתה את אובדן הסידן בעצמות

אם אתם קוראים את זה, כנראה שאתם צריכים קצת מלח בשביל לשפר את הטעם של המאכלים שלכם ולתת לאוכל את הטעם הנדרש. עם זאת, מלח יכול לגרום לאגירת נוזלים ונפיחות. מלח שולחן או מלח מזוקק מכילים תוספים וכימיקלים שעלולים לגרום לחוסר איזון בנוזלים בגוף. באופן טבעי, הגוף זקוק למינרלים כמו סיליקון וזרחן בשביל לתפקד כראוי, והם לא נכללים במינרלים במלח השולחן. ניתן להפחית את הסיכון לשברים ודלדול עצם ע"י הגבלה של צריכת מלח שולחן (שמפחיתה את אובדן הסידן בעצמות).

 

10. אלכוהול

צריכה מופרזת של אלכוהול עלולה להוביל לבעיות בריאותיות, כולל דלקת במפרקים. אלכוהול מכיל רמות גבוהות של פורין שהופך לחומצת שתן

צריכה מופרזת של אלכוהול עלולה להוביל לבעיות בריאותיות, כולל דלקת במפרקים. אלכוהול מכיל רמות גבוהות של פורין שהופך לחומצת שתן. חומצת שתן ידועה כגורמת לדלקת במפרקים. אם אתם כבר חולים בדלקת מפרקים, מומלץ מאוד להימנע מצריכת אלכוהול. בשביל למנוע התנפחות וכאב במפרקים, יש להימנע מצריכה של בירה ומשקאות אלכוהוליים אחרים.

 

11. דגנים מזוקקים

דגנים וקמח מעודן עלולים לגרום לנפיחות, שיכולה להוביל לדלקת מפרקים. קמח ודגנים מזוקקים הם מאכלים בעלי אינדקס גליקמי גבוה. המאכלים הללו מייצרים AGE שתורמים לדלקות. בדגני בוקר אין ויטמין B וסיבים ואין להם קלוריות. הסיכון ללקות במחלות שגרוניות כמו מחלות לב, סרטן וסכרת עולה עם צריכה שגרתית של דגני בוקר.

 

12. מוצרי חלבון מי גבינה

קסאין אחראי לייצור של חומצת שתן בגוף, ועודף בחומצת שתן בגוף עלול להוביל לדלקת וכאב בגוף, לרבות במפרקים

קסאין וגלוטן בחלבון מי גבינה עלולים ליצור דלקות וכאבים. קסאין אחראי לייצור של חומצת שתן בגוף, ועודף בחומצת שתן בגוף עלול להוביל לדלקת וכאב בגוף, לרבות במפרקים. כאב במפרקים שנגרם מחומצת שתן ידוע גם כשגדון. כאב זה יכול להיות חמור מאוד והוא עלול ליצור נזק בלתי הפיך למפרקים.

 

אהבת את הפוסט? שתף אותו עם חבריך.

Leave a Reply